Tävlingar...

Alltså jag blir lite deprimerad när jag tänker på alla de tävlingar man deltagit i men inte vunnit.
Jag tror jag har vunnit typ 3 tävlingar när jag tänker efter.
Hela havet stormar
Tipspromenad
Paketgrej
Men nu har jag hittat en jättespännande tävling som är FÖR bra för att vara sann.
Så jag sitter och fantiserar och drömmer om hur det skulle vara om jag verkligen vann.
Jag kanske plågar mig själv genom att tänka att jag skulle kunna vinna, men man måste väl få drömma?
Det finns alltid det där "tänk om". Men ändå så vet jag att jag inte direkt är tursam och har very bad karma.
Antar att jag typ var Eva Braun i mitt förra liv eller kanske Hannibal. Nevermind, någon gammal tortyrmartyr.
Kanske den där Etiopiska kungen som alla Rastafaris älskar, som alla egentligen borde hata för att han var evil.
Så kan jag inte sluta? Hur som helst så vinner jag fan aldrig. Jag har vunnit 75 kronor MAX på trisslotter och då
har det ändå varit mammas och hon har köpt 4. Alltså jag måste ju ha gjort något som jag inte minns.
Ibland undrar jag över det där med karma. Om det är så att livet liksom pissar på en och man pissar tillbaka,
är det plus minus noll då? Borde fråga typ FFL eller något annat gäng. De har nog svaren.
dgdTITTA VA GULLIG! (Hemma hos Maria 1a gången)
Alltså för att verkligen poängtera varför min mamma inte bör läsa min blogg. Idag tänker jag nämna hennes snålhet med en punktlista för hon är nog bland de snålaste individer som jag någonsin träffat.
  • När mormor delade ut sommarpengar till barnbarnen så tog mamma mina pengar till sig själv.
  • Hon får fortfarande grejer av mormor som t.ex. skor och en slant då och då (läs: månadspeng)
  • När det finns godis på bordet i en skål så är det hennes godis och gud nåde den som rör detta godis
  • En gång sa hon åt mig att sluta äta bröd till frukost för brödet tog slut så snabbt då
  • När jag var arbetslös så kunde hon komma hem med köpt mat till sig själv och säga att det inte fanns någon mat. När jag frågade vad jag skulle äta sa hon "kolla frysen". Frysta ärtor, yippie!
  • När jag frågade om busspengar så fick jag gnälla mig till 14 kronor men fick lova att ge tillbaka dem
  • Jag köpte dyrare födelsedagspresenter/julklappar till henne än vad hon gav mig när jag var 19
  • Hon sa till mig i julas att pappa inte behövde en julklapp eftersom jag var student, men själv tyckte hon att hon förtjänade den
  • Hon stal mina D&G-trosor
  • Hon stal Kims gummiklubba och hävdade att det var hennes
  • Hon gnäller om att lärare tjänar dåligt fast hon tjänar lika mycket som hon gjorde som kemist (en bra lön)
  • Hon märker upp alla filmer, skivor och annat med sitt namn så alla vet vem de tillhör
  • Om man frågar om man får låna en hundring säger hon "fråga pappa" fast pappa är pensionär?!
  • Sista gången jag fick en höstjacka var när jag började sexan.
  • Jag sa åt henne att mina byxor hade gått sönder, i stort sett alla, mellan benen och att jag faktiskt har kvar byxor som jag hade på högstadiet och frågade om jag i alla fall kunde få en slant till kläder. "Fråga din far" och sen skröt hon om att hon själv hade köpt nya träningskläder till cyklandet som hon nu ska ta på allvar. Det vet vi alla att det inte kommer hända, not gonna happen.
  • Hon gav mig sin gamla VHS/DVD för den var ett finare märke. Jag trodde hon var snäll, men det visade sig att den var trasig när jag väl skulle starta den.
  • Även om hon vet hur krasst jag har det så är det som att hon njuter av det. T.ex:
- Jag var och kollade på ett fint litet hus vid fågelbäret idag!
- Eh? Okey? Men du flyttade ju för 4 år sen? Du har ju sagt att det är ditt drömställe?
- Ja, men grannarna har fläkten på runt natten och jag kan inte sova då.
- Men man hör inte ens fläkten in till dig? (skulle jag vilja fråga men vågar inte p.g.a. ev. vredesutbrott)
&
idag hörde hon av sig "vad tycker du, svart eller grå soffa?" och den soffan hon sa "den kommer jag ha i minst 30 år! den går aldrig ur tiden" är nu inte aktuell längre och kostade en förmögenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0