Nu får det fan vara nog!

Ni vet ibland finns det människor som är för dumma för deras egna bästa.
Ni vet de som spred ut 300-ryktet? Samma jävla personer träffade jag och Jonas igår.
De är ju ändå hans gamla vänner, i alla fall två av dem.
Men efter vissa splittringar i gruppen i höstas (öven en brud...haha) så har det blivit
två sidor i gruppen. Det spelar tydligen ingen roll om man själv och tjejen man är ihop
med är otrogna mot varandra fem gånger var, för när tjejen börjar dejta en polare
så är det HAN som får skiten(?). Istället för att förstå att förhållandet inte är som det
ska så är det direkt man undviker sin barndomskompis bara för att han dejtar ens
gamla tjej som man ändå inte respekterade tillräckligt mycket. Det är sorgligt, särskilt
när de andra vännerna väljer att stå på det otrogna svinets sida, trots att alla visste
att förhållandet var dödsdömt. Jaja, efter en tid blev det väl bättre. Tjejen förövrigt
låg med svinet efter en månads dejtande med Jonas och de blev väl ungefär ett par igen.
Vännerna kom väl tillbaka men det var inte på samma sätt. Sen träffade jag, Jonas
och en annan av Jonas vänner på en fest. Jag träffade nästan alla förutom svinet.
Sen träffade jag Jonas polare några gånger men det blev liksom inget av det.
De första gångerna hade vi det bra för vi snackade om gemensamma intressen och
vi hade ganska samma musiksmak, filmsmak och seriesmak. Det funkade inte, han "dumpade mig",
det var lite weird för jag ville vara polare och han gjorde det på ett märkligt sätt.
Sen vet jag inte om det är okey efter man har dumpat någon att gilla saker man gör på Facebook,
skicka fyllesms eller skriva i Facebook-chatten. Jag orkade i alla fall inte ta reda på vad han ville.
men jag bjöd med mig Jonas till en fest för jag hade lovat att fixa en tjej till honom.
Haha, gjorde jag också. Men sen började allt igen... "Sloppy seconds".
Fucking jerks. Liksom tror de att det var lätt för oss?
Jag har fått höra "Om du göra likadant som den tjejen så kommer jag döda dig. Jag vill inte se honom ledsen".
Okeeeey, så för det första är alla tjejer lika och för det andra så gjorde inte de Jonas ledsen när de slutade
höra av sig och sen började dryga när han och jag började umgås?
Älskar förövrigt sms'en jag fick av killen jag träffade först efter han som "hotade" mig kallade mig för "kaxig hora"
och Jonas fick nog och slog till honom. Jag frågade varför snubben hade stått och skrikit att de skulle slå Jonas.
Särskilt eftersom de hade hängt tidigare under dagen och bland annat snaggat Jonas. Så jag sms'ade och frågade
vad fan han höll på med. Får tillbaka "Inget handlar om dig. Jag bryr mig så lite om dig så jag vet inte vad"
och jag svarade "Bra, men det där handlade fan inte om dig heller". Får ett "Du kan hälsa Jonas att ni kan leva ert lyckliga liv tillsammans... lol" <-- Haha. Sen får jag ett sms där det står att han ska slå sönder honom, det klarar jag inte av. Skickar att han är en icho de puta, ibn kelb och WT.
..
..
Hur som helst, så träffar vi Svinet, hotaren och sen en annan snubbe som bara är sjukt konflikträdd.
Hotaren ber Jonas att gå från stället? "Gå till Ida istället, ni borde gå härifrån".
Seriously?
Svinets brud dumpade honom, men det är en väl bara en tidsfråga innan hon går tillbaka till honom.
..
..
Och de har alltså mage att säga att jag måste vara snäll?
Det här verkar bara handla om svartsjuka.
Svårt att se en polare glad?
Sen har de bara hittat på en massa ljug om mig.
Som att jag är en slampa, skriker ut svaren på frågesport (fast alla andra gjorde det förutom jag)
och gud vet vad mer de har hittat på.
Ständig häxjakt.
Men som jag sagt till Jonas: Jag har varit med om värre häxjakt än det här och deras nivå är som alkoholiserade
femåringar. Jonas och jag har det bäst tillsammans och vi umgås jävligt mycket. Jag skulle aldrig välja bort honom för något/någon. Han är underbar och vi är kära. Sen kan folk nysta i hur struligt det var för oss i början,
men det är ju bra nu? Då var vi inte ens ett par liksom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0