En dag ur mitt liv.

Jag vaknar alldeles för sent Min säng ser ut som ett kaos, det ligger grejer överallt.
Jag letar efter min snusdosa, tar morgonsnusen. Njuter. Letar efter mina linser.
Kollar på teve. Lyssnar på musik som jag har på mobilen och posar framför spegeln.
Helst "Oppi fjellet" eller "Violet". Sen tar jag på mig kläder. Hittar inga strumpor som
är rena, så jag tar två omaka. Undviker att lämna rummet om mamma är hemma.
Jag är inte så trevlig nyvaken och hon kan inte sluta prata. Sen tar jag på datorn för
att plugga, men egentligen vill jag bara lyssna på Spotify. Min telefon ringer, jag svarar:

- Heeeej!
- Hej!
- Vad gör du?
- Nä, jag är så jävla bakfull!
- Jasså? Festade du igår?
- Jaaa, följde med någon jävla kille hem.
- Men vafan! Var det mysigt?
- Han ville ligga och mysa hela natten, så jag blev irriterad och stack.
- Okey..?
- Han var snygg men när man är bakfull vill man ju bara sova! Vad gjorde du då?
- Hmm... pluggade...
- Åh, men Ida! Du måste gå ut.
- Ja, men jag skaaa!
- Nu ska jag träffa brorsan.
- Hälsa honom. Ha det så bra. Puss puss!
- Puss hej!
- Hej hej!

Sen sätter jag mig och glor in i skärmen. Förtränger antagligen vad jag gör,
sitter nog bara och stirrar. Sen känner man sig kass för man inte vet var man ska börja.
Längtar efter att få sova. Unnar sig pauser som man inte förtjänar. Sen trackar jag Bööb
på msn hela natten, typ. Så ser mitt liv ut. Byta? Fast jag behåller Bööb.
Ett dåligt val

En tom, intetsägande blick.
Bjur på den. Tja!

Kommentarer
Postat av: Bea

Haha, någon borde göra en dokumentärfilm om dig! :D

2010-05-13 @ 22:05:50
URL: http://shutupandsuck.blogg.se/
Postat av: ida

Haha jaa, det tycker jag med!

2010-05-13 @ 22:59:12
Postat av: Bea

Vad ska den heta då? Du med din fantasi borde komma på något riktigt fräckt!

2010-05-13 @ 23:46:22
URL: http://shutupandsuck.blogg.se/
Postat av: ida

Den ska heta "ACTION OCH ULTRAVÅLD"

2010-05-14 @ 17:14:57
URL: http://caprisonne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0