Stackars mina grannar

Jag satt vid datorn och sen hörde jag det värsta skriket någonsin!
Det unga paret som ska ha barn vilken dag som helst, mannen där
skrek "VATTEN! VATTEN! ALLT ÄR FÖRSTÖRT". Jag som aldrig har
hört någon skrika sådär tänkte först "HAR NÅGOT HÄNT BEBISEN?!".
Mamma springer ut och säger "VILKET VATTEN?!".
Tydligen hade något gått sönder i en ledning så det bara sprutade
vatten överallt. Mamma sprang dit till undsättning. Jag ville hjälpa
till men jag blev helt paralyserad av skräck. De har slitit med den
där lägenheten hur mycket som helst, hon ska ha barn vilken dag
som helst. Det kändes som ett krig hade brutit ut. De har liksom
köpt ett radhus, renoverat det och skulle flytta in idag sen händer
det en sak som denna. Flera grannar sprang dit och mamma kom
hit och skrek "IDA, HANDDUKAR!". Så jag slet åt mig handdukar
och sprang över dit. Det var vatten ut till halva vardagsrummet.
Jag som hade varit nära på att gråta innan höll på att börja gråta
igen. Kände mig helt paralyserad men sen efter någon sekund så
slängde jag ner handdukarna på golvet och började torka. En granne
som tydligen var rörmokare hade lyckats med att stänga av vattnet.
Så där satt vi, runt fem personer, på alla fyra och försökte med hjälp
av handdukar ta upp allt vatten på golvet. Vi lyckades ta upp det mesta.
Men eftersom det är parkett, och som alla vet, så sväller trä av vatten.
Han som bor där var helt förstörd. Som tur är så hade han en vän
med någonslags fläkt, så de ska ha den där inne i natt.

ÄE, FYFAN! Jag tycker så jävla synd om dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0