Pluggaholic

Pluggis

Såhär lugn var jag inte idag.
Calle funderade över en teckning eller något i photoshop som symboliserade
något litet vitt som viftade vilt med armarna i luften efter lärarens uppmärksamhet.
Så var jag idag. Jag hade inställningen att hålla mig lugn på naturvetenskapen,
de andra är ju också där. De ska ha samma chans. Men det slutade med att
en kvinna som jag har lite svårt att greppa pratade på rätt mycket. Det gör
hon jämt. Hon är väldigt dominant, jag tror att hon gillar att överrösta och
trycka ner andra. Jag tål inte sådana. Sådana som ger onda blickar om man
säger något som hon betvivlar.

Jag: Jag tycker att lågan är orange..
Läraren: Gul är den väl? Fast det är ju bara min subjektiva uppfattning.
Hon: Den ÄR gul!

Det här hände första lektionen:

Jag: Men man kan ju framställa guld?
Läraren: Nej, det kan man inte.
Hon: Nej, det kan man INTE!

Fast att jag sedan fick hjälp av mamma att hitta papper om kärnfysik där de faktiskt bekräftade
det jag sa. Även om jag envist trodde att det var av bly, fast det faktiskt var av kvicksilver.
Men det är oviktigt, för jag visade det för läraren idag. Inte rent praktiskt men teoretiskt :P

Men jag stör mig faktiskt på sådana som måste kliva på andra för att må bra.
Jag försöker i alla fall att hjälpa de som har det svårt på lektionerna, jag försöker
inte kliva på folk för att må bra. Jag vill så gärna henne få att äta lite humble pie,
men det verkar i dagsläget, omöjligt. Men jag ber om ursäkt till alla i min Naturkunskapsklass
om ni tycker att jag tar för mycket plats och syns och hörs för mycket. Jag vill
bara så gärna knäppa henne på näsan litegrann. En sak är att visa framfötterna, men
man behöver inte göra det på ett kränkande sätt.

Svenskan idag, den var givande? Vi skulle skriva ett referat på max 140 ord.
Jag skrev ett på 146 ord och ville börja gråta. Men svensklärarinnan tyckte att
jag hade gjort ett bra jobb.

- Buhuu jag skrev sex ord för mycket!
- Men det gör inte så mycket.
- Vad bra... uuuuh! Jag har läst Svenska A förut, men jag vill få ett bra betyg.
Du kan väl säga till om du tycker att jag inte anstränger mig tillräckligt?
- Ja, fast nu har det bara gått två lektioner, det är lite för tidigt för att avgöra än.
Men som det ser ut nu så går det bra.

PJUH!

Känner mig lite socialt missanpassad, men jag vill verkligen gå in för studierna.

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Cece

Haha, "den ÄR gul!" Jag tyckte iaf att den såg lite gul-orange ut ;)

2010-01-26 @ 09:27:20
Postat av: ida

Haha ja! Något sånt där, ja :)

2010-01-26 @ 12:35:11
URL: http://caprisonne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0