FYFAN

Kenny och jag är ju vänner.
Men hur fan ska man behandla än vän?

Vi har hittat på saker under hans jullov.
Festat, solat, åkt stadsbuss, tippat, sett typ 15 filmer, lagat exklusiv mat,
haft spakväll, fikat, sjungit singstar, spelat betapet, diskuterat, lanat,
gett paket och sett säsonger av Ghost Whisperer och Arrested development.

Av dessa saker som bara är urval är det enda som är värt att nämna att vi
har solat solarium enligt honom. Enligt honom är det nog mer värt att
berätta för alla vad han har gjort med sina andra vänner.

Vi kunde lika gärna ha bilat genom Europa eller åkt till Afrika under lovet,
det hade varit en mening. Men typ en utekväll med någon av hans killkompisar
då hade absolut resan legat i lä.

Jag tycker det är bra att han uppskattar sina andra vänner så mycket.
Vi kanske inte har kännt varandra tillräckligt länge. Jag menar 1,5 år.
Jag reagerar dock på det, för jag som han ändå kallar för "en av hans bästa vänner"
är tydligen inte värd att nämna lika mycket.

Jag: Ska du inte nämna jullovet i din blogg?
Kenny: Nej, jag vet inte. Kanske solariumet?

Saker han däremot vill nämna är humorklipp, sport, sina andra vänner, sin praktik och PARADISE HOTEL?

Vad fan är du rädd för?
Att alla ska tro att vi är ihop igen?


Jag känner att det är jag som borde skämmas över att vi är vänner.
Gör jag det? Nej.

Det är inte bara det som stör mig. Om man säger att man bryr sig om någon får man även visa det.
Inte bara när man ses. Jag kräver ingen direkt särbehandling. Jag vill bara veta att jag är lika viktig
som alla andra vänner.

Vad tycker ni?
Hur skulle ni känna i min situation?
Kommentera gärna.



Kommentarer
Postat av: FittE

Men det är ju så, jag brukar använda det oerhört gamla amerikanska hippie-uttrycket "you better recognize" För det är precis det det handlar om, man vill bli uppmärksammad. Man vill ha det bevisat för sig själv att man gör en skillnad och betyder något. Det är klart att du ska känna som du gör. Sen att folk tänker på sin "image" ska inte ha något att göra med kompisar att göra för då vill jag inte kalla dem för kompisar.

2010-01-11 @ 17:33:11
Postat av: Johnny Climax

Hej Ida,

Too bad to hear this. Friends should always make eachother feel like friends, and I know this is hurtful. I hope it all ends well and he'll start to show more of his care for you to his friends too. Stay strong tiger =)



X Johnny

2010-01-11 @ 17:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0