Nom Nom Nom!

Idag ska min mamma laga Västerbottenpaj, ni som aldrig smakat det borde verkligen göra det.
http://www.recept.nu/1.2309/anders_leven/huvudratter/agg_mejeri/vasterbottenpaj
Jag tycker att man ska ha gräddfil, rom och rödlök till i varsin skål.
Det är väl det vanligaste? Det var för cirka ett år sen som jag upptäckte denna delikatess.
Min ingifta morbror, eller min mosters sambo ingen aning de har varit ett par i 1000 år,
hade med sig detta. Jag var skeptisk, men provsmakade. Jag tog två portioner till efter
det här, och jag räknas trots allt som kräsen med mat. Så himla gott! Det tar lite tid,
men jag är verkligen tacksam för att mamma VILL göra Västerbottenpaj<3

Nu ska jag sortera undan gamla kläder, så jag inte tar med mig en massa skit till Halmstad.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Telilla

Fy fasen så gott! Jag käkade det för några veckor sen och det knuller en i munnen! :D

2010-08-11 @ 17:42:50
URL: http://fattyfat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0