Den tiden...

Grattis älskade Siri!

Jag borde egentligen plugga eller städa, vet dock inte vad som är bäst.
Förkylningen börjar släppa, men det hindrade mig inte från att vakna
klockan halv nio och hosta lungorna ur mig. Så det blev att sova till klockan 13.00.
Så jävla slött beteende.

"Okey, jag kanske inte är den som man som man ska va
och jag kanske inte är den du helst av allt vill ha.
Men jag är nog litegrann en sån som du gillar ibland
och jag erkänner att jag kan tänka mig det ibland"

Sen blev jag överlycklig när jag såg att Jakob Hellman finns på Spotify.
Han har inte alltid funnits där. Jag gick faktiskt i samma klass som Jakob Hellman
på mellanstadiet, fast inte den kända.

Jumper är fan också bra. Särskilt "Den vägen", en klassiker.

Imorgon eller i övermorgon får jag leverans med parfym.
Ska testa en feromonparfym, hahaha, jag fick ett ryck.
Vill bara veta om det funkar. Sen en till som ska lukta regn, eh?
Fast jag vill att alla ska bli kära i mig också, men det händer inte.

Det är konstigt, att man ändå tror att man har en betydande roll.
Fast den rollen man har är ändå så grymt obetydande.
Det kanske är det som är meningen med livet, att alla ska gå runt
och tro att de är så special. Men en sak vet jag, allt är relativt.
Svänger som en pendel.

Vi är alla parasiter som försöker leva i symbios.
Det där med relationer är inte min grej. Men det vet ni redan.
Har ett sånt jävla ointresse idag bara.

Inget är någonsin som det ser ut att vara, men ingenting varar förevigt.
Det är allt ett perspektiv av känslor, förnuft och tid.
Inget handlar om vad en personer säger eller gör, utan det är mycket djupare
än så. Så jääääävla komplicerat. Jag gillar ingenting som är = problem.
Ord är ingenting. Handling är ingenting.

Jag bara önskar mig själv ett bekymmerfritt liv.
Alla er andra också.
Man får tänka på vad Sartre sa, om det där att man själv väljer hur ens liv ska se ut.
Nu ska jag lyssna på Jumper hela dagen och längta efter sommaren.
Jag har även snöat in massor på sovjetiska propagandaaffisher och skulle gärna vilja tatuera in den här:

sch!

Så snygg.

Något som jag saknar
Rock on, party hard & die complete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0