Ja, se på mig!

Nu är det dags för en förändring.
Bröder och systrar förena eder!
Jag är lika trött som er på att inte ha ett arbete eller inte ens ha råd att köpa
en intressant bok! Situationen känns liknande det förflutna, att det är de
rika som har råd med kunskap. Hur kan det vara så? Alla har inte samma
rättigheter till en bra framtid, och som det ser ut nu så är man bara en
börda för samhället. Är det så det ska kännas? Att vakna varje morgon
och känna att man är en riktigt liten skit som inte har ett jobb eller en
hög utbildning, och framförallt inte råd med vettiga saker. Jag vet att
jag inte är ensam om det här. Dags för en revolution?

JAAA!

Kommentarer
Postat av: Elin

Dags för en revolution! En liten början är ju att gå med i vår demo på första maj och skrika ut ilskan :)

2009-03-04 @ 16:20:28
URL: http://peggylionheart.webblogg.se/
Postat av: Ida

Hoppas bara att jag inte är för bakis :P

2009-03-18 @ 13:48:40
URL: http://caprisonne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0