Stör mig...

Jag stör mig på alla jävla islamofober som finns där ute.
Så fort någon säger muslim så spärrar folk upp ögonen och tänker på terrorister.
SOM ATT DET INTE FINNS KRISTNA EXTREMISTER?!

Människor har ju i all tid alltid gjort saker och sen hänvisat till religion,
som en slags osynlig skyddsmantel för att bete sig illa eller bli förlåtna.
 
Exempel:
Korstågen
"Jag satt inne/knarkade/antastade barn, men jag har hittat Gud nu"
Israel (Ja, jag är medveten att det inte var tanken från början men att det har urartat)
Usama

Ja, listan kan göras lång men det har jag inte tid med för jag ska på fest. Men det jag
vill säga är att alla religioner är ofarliga i grund och botten, ingen av dem förespråkar våld.
Ingen av de stora i alla fall, kan inte tala direkt för alla för det finns säkert fler som är helt okända.
Religioner är RIKTLINJER OM HUR MAN SKA BETE SIG OCH LEVA SITT LIV. Sen kan man tolka
alla böcker hur man vill och ta åt sig av det man tycker är viktigt. Men att vara rädd för en religion?
PATETISKT! DET ÄR MÄNNISKOR SOM SKADAR MÄNNISKOR, INTE RELIGIONER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0