en dag...

Jag tänkte beskriva en vanlig tråkig dag i mitt liv.

Jag vaknar runt 12 och inser att det är färre kuddar i sängen än vad det var när jag somnade,
ligger kvar en kvart till och tänker antagligen på någonslags mat eller dryck, helst med socker i,
för att ens bege mig upp. Jag inser att sängen står 2dm från väggen och att 3 kuddar har åkt ner i glipan.
Jag upptäcker även att allt täcke har åkt ner som en boll i påslakanet, sen ser jag att den tunna madrassen
hänger halvägs ur sängen, som att den har försökt att rymma ifrån mig. Jag blir inte sur utan skrattar lite
åt mig själv för att jag sover som en mycket skadad människa. Mitt linsfodral hittar jag i regel alltid i sängen,
jag blir sur på mig själv för att jag inte ser utan dem, men tar på mig linserna. därefter ranglar jag ut i köket
där det tar 4 minuter för mig att hitta något ätbart. Jag äter det jag hittar stående exakt utanför kylskåpet om
jag inte bestämmer mig för att äta gröt, oftast orkar jag inte göra gröt. jag går vidare till badrummet där jag
duschar i 40 minuter som en äkta miljöovän gör. Oftast orkar jag inte stå i duschen så jag sätter mig ner
och filosoferar över att jag inte orkar stå och hur torra mina ben är, tillslut orkar jag dock shampoonera mig
och t.o.m. lägga ner en alldeles för stor klutt balsam i håret. Efter duschen står jag och speglar mig i typ 2
minuter innan jag torkar av mig. Sen tar det rekordsnabbt för mig att välja outfit för dagen och funderar inte ens
på att täcka mitt torra ansikte med smink utan väljer istället en riktigt fet hudlotion. Nu gör jag gröt, en stor portion,
för två personer. Ingen mjölk eller något, för den är oftast gammal. Sen slår jag på min dator, kollar bilddagboken
och min mejl. Det kan även hända att jag kollar efter jobb som skulle passa mig eller diverse utbildningar. Detta
tar ungefär 3-4 timmar för jag sitter samtidigt på MSN och chattar med vänner, ovänner och internetvänner.
I bakrunden står TV'n på, för jag är en miljöovän eller så känner jag bara att det är trevlig att höra mänskliga röster.
Helt plötsligt så hör jag ett rasslande ljud, Eva har kommit hem! Jag går ut som en glad hund men märker att
Eva är irriterad och pratar om jobb/tradera. Jag hittar på en skitdålig ursäkt och går tillbaka till mitt grottliknande rum.
Kim ringer, vi pratar i en timme om hur vi mår och vad vi känner. Eva kanske tillagar en maträtt och jag dukar.
Vi äter och Eva pratar om Tradera, jag hittar på en dålig ursäkt och sätter på någon låt med Immortal technique.
Kenny snålringer och vill prata om Liverpool eller vill bli gullad med :) Vi kanske pratar i 1,5 timme sen lägger vi på.
Jag spelar Rollercoaster tycoon/the sims/hjärter/Pinball... Det går dåligt jag slutar med spelet. Jag ser ett avsnitt med
It's always sunny in Philadelphia, helst det om att Sweet Dee's pojkvän är efterbliven. Ignorerar alla på MSN.
Börjar se ett till avsnitt, pausar och svarar till alla på msn. Sen inser jag att klockan är läggdags och ser på
6an tills jag tar ur mina linser och somnar med tänd lampa och TV'n på i min grymt obäddade säng.

That's it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0